Petri Mertanen on tehnyt pitkän uran markkinointianalytiikan ja etenkin digimarkkinoinnin datan parissa. Petri Mertanen aloitti web-analytiikan parissa vuonna 2005, joten kokemusta alalta on kertynyt jo yli 16 vuoden ajalta. Internetin opiskelun hän aloitti jo 1995 ja opinnäytetyö verkkokaupasta valmistui vuonna 2000, joten ”Pete” pitää itseään diginatiivina.

Petrin koulutuksiin ja valmennuksiin on osallistunut vuosien varrella reilusti yli tuhat henkilöä (mm. Aalto yliopisto, Laurea ja Sarasen työvoimapoliittiset koulutusohjelmat) ja lisäksi hän on toiminut puhujana sadoissa kansainvälisissa ja kotimaisissa tapahtumissa. Petri pitää edelleen intohimona datan avulla tapahtuvaa kehittämistä ja johtamista.

Petri pystyy sparraamaan yleisesti digitalisaatioon liittyvässä strategiatyössä, markkinointiin liittyvissä tehtävissä ja etenkin dataohjautuvan kulttuurin rakentamisessa. Ydinosaamisalueena on web-sivustojen ja mobiilisovellusten sekä digitaalisen mainonnan mittaus.