Olen itsenäinen yrittäjä ja autan yrityksiä rakentamaan kaikki-/monikanavaista (’omnichannel’) liiketoimintaa, joka vastaa asiakkaiden brändi- ja asiakaspalvelun odotuksiin hybridissä digitaalisessa maailmassa. Käytännössä teen esimerkiksi markkinaselvityksiä, kasvu/go-to-market suunnitelmia sisältäen strategiset ja liiketoiminnan konseptuaaliset (kohderyhmä, brändi, markkinointi/myynti, jakelutie, tuote/palveluportfolio) päätökset, markkinointi mix suunnitelmia ja toimitusketjun kehittämistä/rakentamista. Lisäksi teen liiketoimintasuunnitelmia esimerkiksi rahoituskierroksia varten ja autan rahoitushakemusten kanssa.
Tulokulmani on asiakaskeskeinen eli liiketoiminta perustuu tuotanto lähtöisyyden sijaan asiakkaan tarpeisiin ja odotuksiin. Tämän vuoksi keskityn erityisesti yrityksen sisäisen strategisen kyvykkyyden, sekä käytännön osaamisen kehittämiseen ja rakentamiseen. Yritys voi olla joko verkoston/ekosysteemin omistaja tai sen osa. Yrityksen oma toiminta tulee olla sujuvaa, ennen kuin ’omnichannel’ liiketoimintaa on mahdollista tehdä ilman jatkuvaa kompastelua.
Työtapani on käytännönläheinen ja osapuolia osallistava. Olen kokenut fasilitoija.
Seuraan tiiviisti mm. laajasti eri toimialoja niiden liiketoimintamalleja, kuluttajakäyttäytymistä, teknologioita ja kestävä kehitys kansainvälisestä näkökulmasta.
Työurallani olen ollut mukana 50+ brändin kirkastus ja liiketoiminnan kehittämisprojekteissa aina ketjukonseptien kokonaisuudistuksista pienempiin päivityksiin ja globaalin tuotekehitys ja ratkaisumyynnin organisaation rakentamista. Roolini on ollut erityisesti kehittää brändiä, konsepteja, tuotteita, palveluita, kaupallistamista, prosesseja, markkinointia, myyntiä – ja tietenkin organisaatiota. Kokemusta on siis sekä D2C, B2C, B2B2C ja B2B alueilta.
Olen myös jäsen mm.
• Henley Business School Finland, Alumni
• Boardman, Alumni
• Boardman Liikkeenjohdon tutkimus, Jäsen
• European Customer Experience Org., Perustaja jäsen
• Systems Changes Finland, Jäsen
Koulutukseni ja kurssit mm.
• MSc Business and Management Research, Henley Business School UK
• Aalto Avoin Yliopisto, yhteensä 55 ECTS digitaalinen liiketoiminta, kansainvälinen markkinointi, logistiikka, ICT jne.
• Hallitustyö, Boardman
• MBA Henley Business School, FI
• BBA, Talous ja hallinto, Helia
• Vaatetus Artenomi, Wetterhoff
Voit tutustua tarkemmin ajatteluuni ja osaamiseeni yritykseni BlocksLab® nettisivuilla www.blockslab.fi