On ilo päästä Kasvu Open kiitoradalle. Tarjoan oman liiketoimintaosaamiseni ja kokemukseni uusille aloittaville yrityksille matkalla nousuun. Henkilökohtainen missioni ja vahvuuteni liittyvät vahvasti kestävän kehityksen liiketoiminnan, tuotteistamisen ja yhteisöllisen oppimisen edistämiseen yhteisöissä. Kansainvälistymisen haasteissa erityisosaamiseni on design-toimiala ja Japanin maa- ja businesskulttuurin tuntemus. Teen parhaani, että osaamiseni todentuu yrityksien hyväksi ennen kaikkea kyvykkyytenä nähdä ja organisoida selkeitä kokonaisuuksia. Pyrin kysymyksillä varmistamaan tuotteistuksen logiikkaa ja luomaan näkymiä uusista toimintamuodoista sekä toimimaan ratkaisukeskeisesti. Olen toiminut johtajan roolissa valmentajana monissa yhteyksissä ja näin saanut arjessa kipinän siitä, että johtaminen on valmentamista. Minulla on sekä tieto yhteisöllisen oppimisprosessin vaiheista että kokemuksia prosessin implementoinnista käytäntöön organisaation kehittämiseksi. Olen soveltanut saatua tietotaitoa eri yhteyksissä niin omassa yrityksessä kuin mentorina toimiessa muille yrittäjille.

Toimiessani kahdeksan vuotta yrittäjänä ja toimitusjohtajana SECCO Finland Oy:ssä olen saanut arvokasta kokemusta liiketoiminnan pitkäjänteisestä kehittämisestä niin kotimaisilla kuin kansainvälisillä markkinoilla. Minulla on laaja kansainvälinen kokemus ja tietotaito (Eurooppa, USA ja Japani). Perustamani yritys SECCO Finland Oy valmisti jäte- ja kierrätysmateriaalista design-tuotteita kansainvälisen muotoilijaverkoston avulla myyden niitä yli sadalle jälleenmyyjälle globaalisti. Tuotantoverkosto koostui kotimaisten kumppaneiden lisäksi saksalaisista ja itävaltalaisista kumppaneista. SECCO nousi 2000-luvulla kansainvälisesti tunnetuksi design-brändiksi. Jälleenmyyjiä olivat tunnetut liikkeet Euroopasta, Japanista ja USA:sta (mm. MoMa New York, Designmuseum shop Helsinki, Guggenheim Saksa, Tate Gallery Englanti). Kansainvälisen jälleenmyyntiverkoston lisäksi SECCOlla oli oma lippulaivamyymälä SECCO Shop Helsingissä Fredrikinkadulla ja SECCO showroom Tokiossa. Maahantuontisopimukset oli solmittu Yhdysvaltoihin ja Japaniin. SECCO osallistui vuosittain useisiin design-näyttelyihin Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Japanissa. SECCO kehittyi ideasta energiseksi liiketoimintaverkostoksi muutamassa vuodessa vahvalla visionäärisellä johtajuudella. Tämä tyä edellytti ennen kaikkea vahvaa visiota, systemaattista tarinastrategiaa ja yhteisöllisyyden rakentamista yhteistyöverkostossa.

Olen valjastanut liiketoimintakokemukseni opeiksi ja näkökulmiksi, joiden uskon hyödyttävän alkavia kasvuyrittäjiä. Odotan lähtövalmiina yhteistä matkaa kiitoradalla. Nähdään!