Popit Oy: Suurin hyöty oli pitchaus
Popit Oy on Kasvu Open 2018 Startup-sarjan finalisti. Espoolainen yritys osallistui keväällä 2018 Future Wellbeing and Health Growth Track -Kasvupolun sparraukseen, josta eteni valtakunnalliseen finaaliin.
“Popit yhdistää lääkkeet internettiin. Se tehdään pienellä laitteella, joka kiinnitetään tavalliseen pilleriliuskaan. Näin parannetaan lääkehoidon tehokkuutta.”
Tämä ytimekäs ja havainnollistava pitchaus tulee Popit Oy:n perustajalta Timo Heikkilältä itsevarmasti ja miettimättä. Heikkilä onkin kokenut yhdeksi Kasvu Openin sparrausohjelman suurimmista hyödyistä pitchauksen jatkuvan hiomisen mylläreiltä eli asiantuntijoilta saadun palautteen perusteella.
“Paljon on mielenkiintoisia mylläreitä tullut vastaan ja ollaan saatu todella arvokkaita vinkkejä. Ollaan kasvettu paljon toimijana matkan varrella.”
Alun perin Heikkilää Kasvu Openin sparrausohjelmaan mukaan lähtemisessä motivoi halu kehittää toimintaa sekä saada hyviä neuvoja. Merkittävinä motivaattoreina toimivat myös yrityksen näkyvyyden kasvattaminen ja uusien kontaktien luominen ohjelman kautta.
Kasvu Open antoi raamit isolle kuvalle
Heikkilä toteaa olevansa tyytyväinen Kasvu Openilta saamaansa antiin ja suosittelee ohjelmaan mukaan lähtemistä jokaiselle sitä pohtivalle.
“Täältä saa paljon sellaisia vinkkejä, joihin ei itse tulisi törmättyä. Startup-yrittäjänä painaa pitkää päivää selkä kyyryssä eikä ole aikaa pysähtyä miettimään isoa kuvaa. Täällä kokonaisuuden hahmottamiseen on hyvällä tavalla pakotettu ja siitä on saanut paljon irti.”
Kasvu Openin Karnevaali toi Heikkilän mukaan hyödyllisiä kontakteja lääkealan toimijoihin sekä konkreettisia vinkkejä, joita voi alkaa hyödyntämään heti tästä hetkestä lähtien. Lisäksi isolle yleisölle pitchaaminen oli uudenlainen ja unohtumaton kokemus jo itsessään. Yrityksen tulevaisuutta pohtiessa Heikkilä näkee liikevaihdon kasvun tapahtuvan nopeasti, kun tietoisuus tuotteesta lisääntyy maailmalla.
“Tuotteelle on kysyntää ja kolmen vuoden päästä yrityksen asiakkaana on monta monikansallista lääkeyhtiötä ja mahdollisesti myös vakuutusyhtiöitä. Uskon, että tuotetta tulevat käyttämään kymmenet tuhannet kuluttajat.”