Minun nimeni on Mika Nikkilä.
Minä olen monipuolisen liiketoiminnan strategisen suunnittelun, hallinnon- ja liiketoiminnan kehittämisen kymmenottelija sekä johdon valmentaja ja mentori. Tällä hetkellä minä toimin Skillhill Oy:ssä (www.skillhill.fi) COOna ja kasvuvalmentajana. Meidän asiakkaitamme ovat Suomalaiset startupit, kasvu- ja suuryhtiöt, joilla on motivaatiota ja halua kasvaa sekä kannattaa.
Minun vahvuuksiani ovat vahva koulutustausta (KTM, MBA, HHJ, toimitusjohtajakoulu), monipuolinen osaaminen ja työkokemus erilaisista rooleista, kuten kehitysjohtaja, liiketoiminta konsultti, valmentaja / coach, operatiivinen päällikkö, talouspäällikkö, kehityspäällikkö ja business controller. Minulla on myös vahvaa osaamista hallitus- ja advisor toiminnan kehittämisestä.
Minulla on monipuolista työkokemusta eritoimialoilta että Suomen eri toimialojen TOP 3 yrityksistä. Esimerkiksi Suomen posti Oy, Telia Oyj, Teboil Oy, Helsingin energia, Suomen erillisverkot Oy, Metropolia ammattikorkeakoulu ja Attendo Oyj. Viime 4 vuoden startuppien ja kasvuyhtiöiden parissa, kuten Tulevaisuuden kasvupolkujen operatiivisena päällikkönä, Votech Oyn kehitysjohtajana ja business coachina Kasvu openissä ja Nordic startup schoolissa.
Urallani minä olen tehnyt esimerkiksi
– Liiketoiminnan valmentamista ja coachausta
– Liiketoiminnan strategista suunnittelua ja liiketoimintasuunnitelmia
– Monipuolisia taloushallinnon tehtäviä n 15 vuoden ajan
– Henkilöstöhallinnon- ja henkilöstön kehittämistä (esim. osaamisen johtamisjärjestelmä, henkilöstötilinpäätös, henkilöstön koulutussuunnitelmat, yrityksen mentorointiohjelma, rekrytointiprosessi ja -käytännöt, verkkokoulutusalusta, henkilöstön perehdyttämisen kehittäminen, palkitseminen ja tulospalkkiojärjestelmät, esimiestyön kehittäminen
– Corporate governance ja yrityksen johtamismallien kehittäminen (esim. hallitus, johtoryhmätyöskentely, ohjeistukset ja käytännöt)
– Investointien ja projektien johtamisjärjestelmät ja johtaminen (Investointien johtamismalli ja käytännöt, PMO projektitoimiston kehittäminen, investointi- ja projektisalkunhallinta ja niiden hallinnointi ja kehittäminen)
– Myynnin- ja asiakkuuksien johtaminen, CRM työkalujen jne, kehittämistä, asiakkaiden tarpeiden kartoitusta, segmentointia jne.
– Tuote-/palveluhallinnan johtaminen ja kehittäminen ja palvelupäällikön tehtävät.
– R&D toiminnan johtaminen ja kehittäminen
– Innovaatio ja Ideatoiminnan käytäntöjen ja prosessien kehittäminen
– Sopimushallintajärjestelmät ja käytännöt
– Toimittajahallinta ja -käytännöt
– Hankintastrategia, hankintatoimen kehittäminen ja käytännöt
– IT järjestelmien käyttöönottojen projektointi ja kehittäminen
– Prosessijohtaminen ja kehittäminen sekä niiden kuvaaminen