Sparrausohjelmiin hakeneiden yritysten määrä kasvoi

Kasvu Openin toimitusjohtaja Jaana Seppälä sanoo, että viimeiset pari vuotta yritykset ovat keskittyneet oman liiketoiminnan ylläpitämiseen. Nyt kiinnostus kasvuun on palannut.

Yrityksille maksuttomiin Kasvupolku-sparrausohjelmiin haki tänä vuonna enemmän yrityksiä kuin vuonna 2022. Hakijoita oli lähes 400.  Eniten kiinnostusta herättivät Myynnin ja markkinoinnin, verkkokaupan ja omistajuuden teemoihin keskittyvät ohjelmat. Kiinnostusta selittävät yritysten tarpeet. 

– Myynti ja markkinointi ovat teemat, joihin yritykset ilmoittavat tarvitsevansa eniten apua. Monelle yritykselle nämä teemat ovat kasvun este, Jaana Seppälä sanoo.

Kasvuyritysten sparraustarpeet TOP 3

  1. myynti ja markkinointi
  2. talous ja kasvun rahoitus
  3. johtaminen ja strategia

Kasvu Open järjestää tänä vuonna 15 Kasvupolku-ohjelmaa. Ohjelmat jakaantuvat 8 toimiala-/teemakohtaiseen ja 7 alueelliseen ohjelmaan. Yritykset saavat itse valita ohjelman, johon hakevat mukaan.

Hakijat jakautuvat alueellisesti eri puolille Suomea. Suurin hakijamassa tulee vuosittain Uudenmaan alueelta.

Hakeneet alueellisesti TOP 3

  1. Uusimaa
  2. Varsinais-Suomi
  3. Keski-Suomi

Kasvu Openin ohjelmissa yritykset saavat maksutonta sparrausta, jonka idea on yrittäjien ja osaajien eli sparraajien kohtauttaminen. Sparrauksen tavoite on parantaa yrityksen bisnestä ja innostaa yrittäjiä kasvuun.

LISÄTIEDOT

Jaana Seppälä
toimitusjohtaja, Kasvu Open
050 304 6794
jaana.seppala@kasvuopen.fi

Lue myös: Pk-yrityksillä on yhteiskunnallisesti merkittävät kasvutavoitteet

Otsikkoa muokattu 17.4.2023.