Heimo Films sai vahvistusta yrityksen alkutaipaleelle

Kasvu Openin sparrausohjelmaan osallistuneelle yritykselle jäi käteen vastauksia, verkostoja ja uusia asiakkaita.

Heimo Filmsin liiketoiminnan ensimmäisten vuosien keskeisimmät kysymykset ja haasteet liittyivät ostajakokemuksen ymmärtämiseen. 

– Meidän kohderyhmämme ovat isot yritykset. Halusimme ymmärtää paremmin ostoprosessia, eli sitä, miten isossa yrityksessä tehdään ostopäätöksiä, sanoo Heimo Filmsin talous- ja HR-päällikkö Jyri Lempinen.

Yritys halusi saada myös peilausta nuoren yrityksen kasvun kipukohtiin, kuten kulurakenne, myynti ja kasvun seuraavat askeleet. Sparrauksen asiantuntijoista löytyivät prosessin edetessä juuri ne omalle yritykselle sopivat.

– Ohjelman myötä saimme tarkennusta myyntiin, yrityksemme kärkituotteisiin ja siihen, millaista viestiä välitämme asiakkaaseen päin. Ylipäätään tavoitteet tarkentuivat, Lempinen sanoo.

” Pääsimme verkostoitumaan tärkeiden yhteistyökumppaneiden kanssa. Sen lisäksi saimme pari uutta asiakkuutta”

Heimo Filmsin Jyri Lempinen (kuvassa keskellä) suosittelee sparrausta kaikille yrityksille, jotka tavoittelevat kasvua.
Heimo Filmsin Jyri Lempinen (kesk.) suosittelee sparrausta kaikille yrityksille, jotka tavoittelevat kasvua.

Lempinen kiittelee sparrausohjelman taitavaa fasilitointia. Kun kaikki raamit olivat kunnossa, sai sparrattava keskittyä rauhassa itse asiaan.

– Suosittelen sparrausta kaikille yrityksille, jotka tavoittelevat kasvua. Ohjelmassa pääsee peilaamaan omaa tilannetta myös muiden eri kasvun vaiheissa olevien yritysten kanssa, Lempinen tiivistää.

Heimo Filmsin haaviin tarttui sparrauksesta paitsi kullanarvoisia näkökulmia ja neuvoja, myös uusia kontakteja.

–  Me pääsimme tosi hyvin verkostoitumaan tärkeiden yhteistyökumppaneiden kanssa. Sen lisäksi saimme pari uutta asiakkuutta, Lempinen kiittelee.