Seurasitko digitaalista Kasvu Open Karnevaalia?

Ensimmäiseen digitaaliseen Kasvu Open Karnevaaliin osallistui kolmen päivän aikana 1200 kävijää. Kävijöitä kiinnostivat erityisesti ennakkovarauksella toimineet teemapöytäkeskustelut ja Karhunpesä – TOP 10 -kasvuyritysten roast.

Digitaalisesti toteutettu kasvuyritystapahtuma ei ollut tippaakaan vähemmän työläs toteuttaa kuin livenä vedetty. Yli puoli vuotta hiottu ja valmisteltu tapahtuma tiivistyi kolmeen tapahtumapäivään. Ekana päivänä lämmiteltiin, toisena bailattiin ja kolmantena annettiin sykkeen hitaasti laskea. 

Päivä yksi – webinaareissa tukka putkella

Tämän vuoden Kasvu Open Karnevaalin korkkasi viiden webinaarin putki. Viiden! Webinaarien asiantuntijat ja aiheet vaihtelivat DNA:n kasvumarkkinoinnista Finnveran yrityskauppoihin, mutta joku asia oli pysyvää – webinaarien host ja bäkkäri. Kasvu Openin toimitusjohtaja Jaana Seppälä ja allekirjoittanut vuorottelivat kameran edessä ja takana. Kuka muuten bongasi, että Jaanan vihreä takki oli ensimmäisessä webinaarivedossa nurinpäin?

Ensimmäisen päivän ohjelmassa olivat myös rapiat kymmenen eri asiantuntijan teemapöytäkeskustelut. Teemapöydät ovat livenä vedetyn Kasvu Open Karnevaalin jokavuotinen kehujen kohde, eivätkä ne pettäneet digissäkään. 

– Itselle mieluisena kokemuksena mieleen jäi hyvä vuoropuhelu teemapöytiin osallistuneiden kumppaneiden asiantuntijoiden kanssa. Oli mielenkiintoista sparrailla aiheita ja sisältöjä ennakkoon sekä kuulla asiantuntijoiden fiiliksiä ennen omaa vetoa, sanoo Kasvu Openin Hanna Reini, ja jatkaa:

– Meidän kumppaneilta löytyy kovan tason osaamista tarjolla olleista teemoista, mitä osallistujat käyttivät aktiivisesti hyödykseen. Ilman kiinnostavia teemoja ja taitavia asiantuntijoita ei saada kokoon osallistujia, ja ilman aktiivisia osallistujia ei saada kokoon hyvää keskustelua ja yhteistä oppimista. Kasvu Open Karnevaalissa kaikki meni nappiin.

KATSO: Kasvu Open Karnevaalin webinaaritallenteet
Kasvuyritystapahtuman juontaja Janne Roiha piti rotia Vappu Pimiän ja Kim Väisäsen studiokeskustelussa. Saimi Hoyer oli mukana etäyhteydellä.

Päivä kaksi – ihan kuin telkkarissa!

Toinen päivä oli yhtä tykitystä! Karhunpesän roast, Vuoden kasvuyritysten valinta, Kim Väisäsen, Vappu Pimiän ja Saimi Hoyerin kemiat – apua! – ja Arvot ja vastuu -paneeli. Oliko vielä jotain?

– Karnevaalin ehdoton kohokohta – niin nyt kuin aikaisempina vuosina- oli TOP 10 haastaminen Karhunpesässä. Tuomariston terävät kommentit ja kysymykset saivat sydämen läpättämään ja jännityksen nipistelemään iholla. Oli ihana päästä keskustelemaan kasvotusten yritysten kanssa tulevaisuuden suunnitelmista ja Kasvu Openin sparrauksen oivalluksista. Kiitos kaikille sparraajille – vinkit ja neuvot oli kovassa käytössä, fiilisteli Jaana Seppälä.

Valtakunnallisen tuomariston edustajat Unna Lehtipuu ja Lennu Keinänen valmistautumassa Vuoden kasvuyritysten julkistamiseen.

Koronapandemian takia Kasvu Open Karnevaalia ei pidetty livenä. Onneksi kasvuyritystapahtuman livestriimi ja sen sisältö oli nättiä kuin kissa pienenä. Siitä kiitos Akun tehtaan ihmemiehille, meidän oman tiimin inhouse-AD:lle Matias Ulfvesille sekä Jyväskylän Crazy Townille, jonka tiloissa toisen päivän livestriimi kuvattiin.

– Akun tehdas on ykkönen. Yhteistyön helppous ja tekemisen ilo saivat jaksamaan pitkät päivät ja luottamaan lopputulokseen live-studiosta, sanoo Kasvu Open Karnevaalin tuottaja Katariina Kovakoski

Päivä kolme – syke laski, skumppa nousi

Kolmas päivä oli toiseen, livenä striimattuun päivään verrattuna helppo nakki, koska suurin osa päivän ohjelmasta oli kuvattu ennakkoon. Ohjelmassa oli:

Syke alkoi laskea hitaasti – samoin kuin asiakaspalvelun yhteydenottokäyrä.

– Karnevaali-päivinä oli mahtavaa seurata spontaaneja, positiivisia palautteita asiakkailta digialustan chat-keskusteluissa ja asiakaspalvelukanavissa. Aspa olikin tänä vuonna lähinnä kehujen vastaanottamista ja rupattelua, mikä kertoo onnistumisesta ja ohjeiden selkeydestä. Karnevaalille tyypillinen tunnelma ja tsemppifiilis onnistuttiin siis tuomaan myös digiin, sanoo Kasvu Openin markkinointiassistentti Malla Karhunen.

Viimeisen striimin vilahduksen jälkeen kippisteltiin perinteisesti – me onnistuttiin!

– Jokainen tiimistä onnistui työtehtävissään täydellisesti. Teemapöytien fasilitoijat, webinaarien hostit, aspa, valtakunnallisen tuomariston hostaaminen, apukädet ja juontaja Janne Roiha. En yhtään epäillyt etteikö me tiiminä taas onnistuta, koska jokainen osasi oman hommansa hyvin jo etukäteen.Oli ihan hurjan hauskaa. Siihen kiteytyy aika paljon, sanoo Kovakoski.

KATSO: Kasvu Open Karnevaalin tallenteet
Vihreistä takeista ei luovuta, vaikka tänä vuonna toimittiin digissä ja osittain kulisseissa.

Kiitos palautteestanne!

Keräämme asiakaspalautetta Kasvu Open Karnevaalin kävijöiltä. Tähän saakka tullut palaute on monipuolista. On kiitoksia, tsemppihenkeä, onnistumisen intoa, parannusehdotuksia ja kaipuuta liveen. Kaikkea sitä, mitä itsekin tunnemme.

Jos haluat antaa palautetta kyselyn ulkopuolelta, voit lähettää sitä osoitteeseen: info@kasvuopen.fi